Grafieken, visite en tropisch Zweden - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Alie Stegerman - WaarBenJij.nu Grafieken, visite en tropisch Zweden - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Alie Stegerman - WaarBenJij.nu

Grafieken, visite en tropisch Zweden

Blijf op de hoogte en volg Alie

26 Mei 2014 | Zweden, Stockholm

Hej hej,

Hier weer even een update uit tropisch Zweden :) Het is hier namelijk de afgelopen week echt gruwelijk lekker weer, tussen de 23 en 28 graden en volop zon. Iets wat ik niet verwacht had toen ik naar Zweden vertrok, dus heb ik afgelopen week toch maar even wat korte broeken bij de H&M gescoord. En verder probeer ik mijn avonden zoveel mogelijk buiten door te brengen. Ik ben er namelijk achter gekomen dat ik op ongeveer 10 minuten lopen van de zee woon :), en er is daar een klein haventje met allemaal steigertjes waar je heerlijk een paar uurtjes door kunt brengen om de zonsondergang te bekijken... Nu gaat die zon trouwens al bijna niet meer onder. Ik denk dat het nu maar hooguit één uur echt donker is, voor de rest is het vooral schemerig. Ik ben dan ook heel benieuwd naar Midsommer, want dan gaat de zon helemaal niet meer onder!

Overdag ben ik nog steeds druk bezig om zoveel mogelijk af te kunnen ronden voor ik weer terug ga naar Nederland. Ik heb in ieder geval alle analyses gedaan en maak nu voor het overzicht (en om een goede discussie met m'n begeleider te kunnen hebben) een dossier van alle grafieken die ik de afgelopen weken gemaakt heb. Dit komt ongeveer neer op 70 pagina's aan grafieken, hier gaan we de belangrijkste conclusies uithalen zodat ik daar wat over kan schrijven/presenteren. Nog steeds genoeg te doen dus :)

Verder heb ik de afgelopen twee weekenden visite gehad. Vorige week kwam m'n kleine broertje op bezoek. Echt een heel leuk weekend gehad! Vrijdag's hadden we fietsen gehuurd en zijn we gaan rondfietsen in het National City Park. Je fietst dus midden door de stad, maar dat heb je helemaal niet door, omdat je midden in de natuur fietst. Het weer was toen trouwens ook al heerlijk, en fietsen is echt een leuke manier om veel te zien. We waren allebei wel kapot 's avonds, (ik had al 2.5 maand niet meer gefietst, en dan is 30 km fietsen best een opgave) want fietsen hier is iets totaal anders dan in Nederland. Je gaat hier namelijk continu heuvel op en af, en vooral dat heuvel op is exhausting! Zaterdag zijn we naar Vaxholm gegaan met de bus en vanaf daar hebben we de boot naar Grinda genomen, één van de eiland in de Archipelago! Echt een tocht die de moeite waard was, en op het eiland nog een paar uur rondgelopen en van het mooie uitzicht genoten :).
Afgelopen weekend kwamen Jeroen en Carolien, a.k.a. nestor en nestrix, op visite. En omdat het echt super warm was hebben we heel rustig aan gedaan. Vrijdag een beetje de stad bekeken, gewaterfietst (in echt veel te kleine waterfietsen) en een bbq in de achtertuin gehouden. Zaterdag wederom naar Grinda geweest, maar nu vooral omdat het te warm was om iets anders te doen. We hebben dan ook vooral aan zee gelegen (echt strand kon je het rotsblok waar we op lagen niet noemen), en 's avonds de boot terug naar Stockholm genomen om daar wat te eten en nog even van het uitzicht over Stockholm te genieten vanaf de kliffen bij Södermalm! Al met al wederom een geslaagd weekend :)
Nu krijg ik de komende weekenden nog meer visite, dus genoeg redenen om ook m'n laatste weken in Stockholm (nog maar 4 te gaan) nog van alles te ontdekken!

Hej då från Stockholm!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alie

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 14560

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2017 - 08 September 2017

Canada 2017

28 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Stage in Stockholm

Landen bezocht: