Presentatie, BBQ, Midsommar en Tour - Reisverslag uit Nieuwleusen, Nederland van Alie Stegerman - WaarBenJij.nu Presentatie, BBQ, Midsommar en Tour - Reisverslag uit Nieuwleusen, Nederland van Alie Stegerman - WaarBenJij.nu

Presentatie, BBQ, Midsommar en Tour

Blijf op de hoogte en volg Alie

01 Juli 2014 | Nederland, Nieuwleusen

Hej Hej,

Na het schrijven van de laatste blog is er super veel gebeurd. Ik heb eerst een paar dagen heel hard doorgewerkt om op mijn presentatie wat zinnigs te kunnen laten zien. Ook al was mijn begeleider heel relaxt, het zit niet in mij om maar een halve presentatie te geven... Maar ik kan zeggen dat het allemaal super goed ging! Er was een interessante discussie na die tijd, met een hoop dingen die ik voor m'n verslag nog kan gebruiken! Na de discussie ben ik naar huis gegaan en voorbereidingen gaan treffen voor de bye bye Sweden BBQ. Ik wilde de mensen van de uni (mijn begeleider en mede-studenten) bedanken voor de super toffe tijd die ik daar gehad heb. Al met al een heel gezellige avond met leuke mensen die mijn tijd in Zweden echt tof gemaakt hebben.

De donderdag erna heb ik gebruikt om alvast het één en ander in te pakken en op te ruimen. Vrijdag was het namelijk Midsommar, een grootsche gebeurtenis in Zweden (voor meer informatie check het youtube filmpje Swedish midsommar for dummies). Ik ben samen met Marin naar een traditionele midsommar viering geweest, om daar eens te kunnen aanschouwen wat het nou precies is... Het komt erop neer dat ze een maypole de lucht in hijsen en daaromheen gaan dansen, iedereen van alle leeftijden en standen... We hebben er met ons volle verstand naar zitten kijken en geconcludeerd dat je hier waarschijnlijk mee opgegroeid moest zijn! Anyway, erg leuk om eens mee te maken... Na een wandeling naar huis (waarbij we de bloemenkrans op ons hoofd nog van wat extra bloemen voorzien hebben) was het tijd voor een traditionele maaltijd van nieuwe aardappelen, room, peterselie en seal (haring in een sausje). Chris kwam ook nog langs en had Martine meegenomen! Die was namelijk 's middags gearriveerd op haar fiets :) Super tof om zo vlak voor ik wegging nog even een vriendinnetje uit Wageningen te zien!

Zondagochtend vertrok Kårsdraget namelijk heel vroeg op tour naar... Duitsland en Nederland (Groningen en Warffum) :) Voor mij natuurlijk een ideale kans om terug te reizen! Ik had de mensen thuisthuis nog niks verteld dus het zou een verrassing worden!
Onze eerste stop was bij de IKEA in Jönköping om daar een concert te geven, in ruil voor eten! Best een goede deal, en hoe Zweeds kun je het krijgen ;) Daarna door naar Lund waar we geslapen hebben. De volgende ochtend weer vroeg door naar Hamburg... Weer kilometers vreten, maar omdat het continu busfest was helemaal niet erg (er was zelfs een ingebouwde bar in de bus). Op de veerboot van Rodby naar Puttgarden nog even gespeeld en reclame gemaakt voor ons concert in Hamburg :)
In Hamburg twee concerten gegeven, de stad bekeken en het uitgaansleven van Hamburg nog even beleefd. Helaas reed de metro niet meer naar twaalf uur en na wat gepraat in gebrekkig Duits hebben we uiteindelijk maar een taxi naar huis genomen!
De volgende ochtend was het dan toch echt zo ver... we gingen weer naar Nederland :D. Heel raar, maar zodra je dan de Nederlandse grens overgaat voelt het als thuis. Je herkent de borden langs de weg weer, en je kunt alles lezen (en fatsoenlijk uitspreken). Eenmaal in Groningen moesten we ontbijt kopen... Ik dacht echt dat ik gek werd in de supermarkt... Kon namelijk iedereen verstaan en kreeg echt teveel informatie uit verschillende gesprekken en verder was het heel moeilijk om weer Nederlands te praten (ik kreeg zelfs kramp in m'n kaken...)
's Avonds gingen een aantal van Kårsdraget jammen in jazzcafé de Spieghel, en heel tof dat Ina en Johannes nog even kwamen kijken (al had ik na die tijd wel echt kramp van het Nederlands praten;)). Donderdag nog de toerist uitgehangen in Groningen (altijd al eens de Martini-toren willen beklimmen en een stadswandeling willen doen) en 's avonds gingen we naar Warffum om daar te spelen op op Roakeldais, een volksdansfestival! Een heel gaaf optreden waarbij ik zelfs een microfoon in m'n handen gedrukt kreeg om de Nederlandse versie van een Zweeds Pippi Langkous liedje te zingen (Zeerover-opa Fabiaan).
Na het concert barstte het busfest pas echt goed los, en zelfs toen de bus al geparkeerd stond gingen we nog even vrolijk verder. Al met al een goede afsluiting van deze tournee voor mij, en na een paar uurtjes slaap heb ik iedereen dan ook uitgezwaaid voor de terugweg (via Lubeck). Terwijl ik met al m'n spullen naar Groningen Centraal ging om daar een paar uur later opgepikt te worden door mijn grote nicht Gerlinde (en Jolijn en Chiel:)). Zij zouden me naar huis brengen en ervoor zorgen dat het tot het laatste moment een verrassing zou blijven voor mam!
Dat laatste is goed gelukt :D.

Nu ben ik weer thuisthuis en morgen ga ik eens kijken hoe het leven in Wageningen erbij staat :) En dan... op tournee naar Barcelona met de Ontzetting!
Goed, dit was voor nu de laatste blog over mijn super leuke tijd in Zweden! Dankjulliewel voor alle leuke reacties en voor het feit dat jullie de moeite namen mijn verhaal iedere keer waar weer te lezen!

Hej då!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alie

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1457
Totaal aantal bezoekers 14556

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2017 - 08 September 2017

Canada 2017

28 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Stage in Stockholm

Landen bezocht: