Verdwalen, Zomer en BBQ - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Alie Stegerman - WaarBenJij.nu Verdwalen, Zomer en BBQ - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Alie Stegerman - WaarBenJij.nu

Verdwalen, Zomer en BBQ

Blijf op de hoogte en volg Alie

09 Juni 2014 | Zweden, Stockholm

Hej hej,

Even weer een berichtje uit Stockholm, m'n tijd zit er hier helaas alweer bijna op en eigenlijk heb ik nog helemaal geen zin om naar huis te gaan! Net nu ik een beetje mensen begin te kennen, weet wat de mooie plekjes in de buurt zijn (het is hier echt veel te mooi om heimwee te krijgen), en de dagen langer worden is het alweer bijna tijd om terug te gaan. Aan de andere kant heb ik ook heel erg veel zin om alle mensen in Nederland weer te zien en te spreken (en om met de Ontzetting naar Barcelona te gaan).

Het leuke van een langere tijd op een plek wonen (ter vergelijking met vakantie, waarbij je meestal niet veel langer dan 2 à 3 weken op één plek blijft), is dat je op je gemak alles kunt bekijken en ook rustig een beetje kunt gaan "verdwalen" en daardoor de meest verrassende plekjes tegen komen :). En nog een bijkomend voordeel, je hoeft niet alle toeristische hoogtepunten in één weekend te proppen ;) Natuurlijk heb ik de toeristische hoogtepunten wel bezocht, zo ben ik vorig weekend naar Skansen geweest (een openluchtmuseum, dierentuin en speeltuin in één) en afgelopen weekend naar het Vasamuseum (een hele oude boot (17e eeuw), die ooit 100 meter gevaren heeft en daarna gezonken is in de haven van Stockholm).
Verder waren Leonore en Phill vorig weekend op bezoek, dus daar heb ik gezellig mee rondgehangen en ze hebben naar een concert van m'n orkest gekeken. Het blijft een bijzonder vreemd gezelschap, maar het was zeker een goed concert! Dus dat is altijd leuk! Na het concert de boot gepakt naar Vaxholm en daar gebarbecued aan zee!

Afgelopen donderdag had één van de andere MSc-studenten hier op de uni zijn eind-presentatie gegeven, en 's avonds gaf hij een BBQ om te vieren dat hij (bijna) klaar was. Het startte om 6 uur, en met een aantal andere studenten gingen we er heen! Heel gezellig! En omdat het hier nu al bijna niet meer donker wordt (heel bijzonder), had ik echt geen benul van tijd... het was dan ook zo 2 uur!
De volgende dag had ik met Marin afgesproken om fika te houden (ik had een heel gaaf fika-tentje gevonden in de lonely planet), en daarna hebben we nog een beetje gedwaald in Södermalm :)

Verder ben ik uiteraard nog druk op stage! Het afronden is wel zo'n beetje begonnen. Ik heb een begin gemaakt met m'n verslag, presentatie hier op de uni staat gepland en komende woensdag komt m'n begeleider uit Wageningen naar Stockholm om het één en ander door te spreken.

Anyway, ik ga nog even genieten van m'n laatste weken hier in Stockholm en ik spreek jullie allemaal weer in Nederland :)

Hej då!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alie

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 14559

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2017 - 08 September 2017

Canada 2017

28 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Stage in Stockholm

Landen bezocht: