Vertraagde treinen, reddende engel en Pippi huizen - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Alie Stegerman - WaarBenJij.nu Vertraagde treinen, reddende engel en Pippi huizen - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Alie Stegerman - WaarBenJij.nu

Vertraagde treinen, reddende engel en Pippi huizen

Blijf op de hoogte en volg Alie

02 Maart 2014 | Zweden, Stockholm

Hoihoi,

Nadat ik afgelopen donderdag mijn scriptie afgesloten heb, is het tijd om aan een nieuw avontuur te beginnen... Stage in Stockholm :). Afgelopen vrijdag ben ik vertrokken vanuit Wageningen, uitgezwaaid door Jan en Margo en weggebracht tot aan de ICE in Arnhem door Susanne, met als eindbestemming voor die dag Kopenhagen. Helaas liep dit even anders... Mijn trein vanaf Duisburg had vertraging, waardoor ik mijn overstap in Hamburg miste. Daar kwam ook nog eens bij dat er die dag geen treinen meer naar Kopenhagen zouden rijden, gelukkig kreeg ik van Deutsche Bahn een hotelkamer aangeboden en werden de tickets voor de rest van de reis omgeboekt. Klein nadeel was wel, dat ik nu ipv om 11.30u pas om 19.30u in Stockholm zou arriveren... Gelukkig vond het meisje dat me de sleutels van het huis en m'n kamer zou geven, het geen probleem om wat later af te spreken.

Eenmaal aangekomen in Stockholm moest ik met (uiteraard) teveel spullen met de metro richting halte Universetetet, waar ik met Wing had afgesproken. Natuurlijk was ze nergens te bekennen, dus ik ging haar maar eens proberen te bellen en uiteraard nam ze ook niet op... En toen... POEF! Batterij van m'n telefoon leeg!... en dat voelt behoorlijk klote kan ik je zeggen. Sta je daar met al je bagage, en je kunt nergens heen... Gelukkig was er de reddende engel in de gedaante van de jongen achter de ticketbalie :) Hij leende me z'n oplader uit, en poging twee om Wing te contacten lukte wel! Bleek dat haar berichtje met de vraag of we op Mörby Centrum (twee haltes verder) af konden spreken, niet doorgekomen was. Al met al een uur later dan gepland kwamen we samen aan bij m'n huis voor de komende 4 maanden.

Gisteravond kwam ik tot de ontdekking dat ik nog pannen, borden, glazen en bestek moest hebben en waar kun je hier in Zweden dan beter terecht dan bij de IKEA... De IKEA bleek aan de andere kant van de stad te liggen, maar met mijn pas verworven OV-kaart kan ik echt overal komen :) dus ook bij de IKEA. Onderweg kwam ik trouwens allemaal Pippi Langkous huizen tegen, iets wat ik ook verwacht had tegen te komen maar wat altijd leuk is omdat dan ook in het echt te zien. Eenmaal bij de IKEA was het natuurlijk schijtdruk, het was zoiets als uit het IKEA stapelbed van Youp van 't Hek ("Ze hebben dan de lantaarnpalen magnetisch gemaakt, zodat je daar je auto in kunt hangen"), maar na een beetje zigzaggen tussen de mensen door kon ik weer naar huis om m'n kamer de finishing touch te geven.

Morgen gaat ik aan m'n stage beginnen, dus de volgende keer heb ik daar meer over te vertellen :)

Liefs uit Zweden!

Wist-Je-Dat:
- liften hier diagonaal omhoog gaan?

  • 02 Maart 2014 - 21:06

    Hendrien:

    Fijn dat je nu je plek hebt, wel zo prettig!

  • 02 Maart 2014 - 23:34

    Greet Tip:

    Goede stage gewenst! En er komt ook nog familie bij je kijken?
    Geniet ervan.....
    Liefs ook van Herman

  • 03 Maart 2014 - 00:01

    Mirian:

    Superleuk dat je een blog hebt! Succes en veel plezier daar!!

  • 03 Maart 2014 - 00:01

    Mirian:

    Superleuk dat je een blog hebt! Succes en veel plezier daar!!

  • 03 Maart 2014 - 06:45

    Esther Van Den Berg:

    Ha Alie,

    Super leuk om te lezen!
    Geniet ervan :-).

    Groetjes Esther

  • 06 Maart 2014 - 16:32

    Manon:

    HOOOi,

    Wat leuk dat je een blog bij houdt. Kunnen we je blijven (achter)volgen.
    Volgens mij zit je vlak bij mijn oom en tante in zweden. Die wonen daar tijdelijk.
    Zal eens vragen waar ze wonen ;)

    Heeel veel succes en plezier,

    Toedelssss

  • 06 Maart 2014 - 20:06

    Nicolien:

    Gelukkig goed aangekomen uiteindelijk;) Veel plezier met je stage: dat je er een bijzondere tijd mag hebben!!
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alie

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 14557

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2017 - 08 September 2017

Canada 2017

28 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Stage in Stockholm

Landen bezocht: