Project plan, concert en bezoek - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Alie Stegerman - WaarBenJij.nu Project plan, concert en bezoek - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Alie Stegerman - WaarBenJij.nu

Project plan, concert en bezoek

Blijf op de hoogte en volg Alie

31 Maart 2014 | Zweden, Stockholm

Hoihoi,

Hier weer even een berichtje uit Stockholm. Afgelopen week ben ik op stage druk bezig geweest om mijn project plan te perfectioneren. In mijn project plan staat wat ik precies ga onderzoeken, hoe ik dat ga doen en wat er tot nu toe al bekend is over het onderwerp (de achtergrond zeg maar). Om die achtergrond te kunnen schrijven heb ik zo ongeveer alles wat ik de afgelopen weken gelezen heb, samengevat en geprobeerd logisch op de schrijven. Ik was zelf nog lang niet tevreden, maar toen ik het afgelopen vrijdag naar mijn begeleider opstuurde was hij zeer te spreken! Wat dan altijd leuk is om te horen natuurlijk. Verder op de universiteit niet zoveel boeiends gedaan.

Wel afgelopen woensdag met mijn huisgenootje Emilie naar een concert van NONONO geweest. We zaten vorige week maandag wat te filosoferen of wat we konden gaan doen en na wat zoeken op internet kwamen we bij deze band uit. De naam zei ons zo niks, maar na wat youtuben kwamen wij tot de ontdekking dat ze in ieder geval één nummer hadden wat we kenden (Pumpin Blood, ook in Nederland wel op de radio, tenminste op 3FM) en dat dat andere nummers ook wel gaaf klonken. Het concert zelf was heel gaaf, en de mensen die er rondliepen zeer vermakelijk! Het concert was namelijk in Södermalm, wat een beetje de hippe hipster wijk van Stockholm is. Er liepen dus allemaal vreemde figuren in oversized oma-kleren rond, zeer comfortabel te zijn met zichzelf. Voor het concert nog wat wezen drinken en eten met wat vrienden van Emilie (en weer vrienden daarvan)! Al met al een goede avond.

En dan natuurlijk afgelopen weekend had ik hoog bezoek, mam en Henk kwamen namelijk langs om te zien waar ik nou eigenlijk woon. Vrijdagmiddag heb ik ze eerst mijn huis laten zien en daarna zijn we naar de stad gegaan voor mijn concert met Kårsdraget. Dit was trouwens een zeer wonderlijk en chaotisch concert. Achteraf kan ik wel zeggen dat ze het concert vooral als een excuus gebruiken om bier te kunnen drinken... Het motto: "Met drank meer klank" is zeker van toepassing op een aantal van de orkestleden. Wel was het erg leuk om de verschillende studentenorkesten van Stockholm te zien :) Na het concert lekker pizza gegeten bij VaPiano! De volgende dag na een goed ontbijt in het hotel eerst naar Gamla Stan (de oude binnenstad) geweest. We gingen met de metro, wat voor Henk sowieso al een belevenis was, omdat hij nog nooit in de metro had gezeten. In de oude stad een beetje rondgewandeld en de wisseling van de wacht bij het paleis gekeken, deze keer wat uitgebreider dan de vorige die ik gezien had. Dus ook voor mij weer leuk om naar te kijken. Vanaf Gamla Stan terug gelopen naar het station van de Roslagsbanen (trein) en heerlijk genoten van het weer. De Zweden waren trouwens ook helemaal gek geworden, ieder parkje/trapje/bankje wat we tegenkwamen was bezaaid met mensen :) Ik geef ze geen ongelijk trouwens. Eenmaal terug bij het hotel hebben we met de auto boodschappen gedaan voor het avondeten en mijn voorraden wat aangevuld. Wel prettig, want nu hoef ik alle grote en zware dingen niet meer te kopen :)
Zondagochtend weer in het hotel gegeten, en daarna met de auto naar Tyresta National Park geweest. Echt een bos, zoals bos bedoeld is :-) Overal omgevallen bomen, beekjes, meertjes en rotsen. Echt heel gaaf om daar rond te wandelen. Het was wederom mooi weer, en ook nu waren de Zweden er weer op uit getrokken, met bbq's, worstjes, broodjes en allerlei ander eten om ergens aan een meertje de bbq's aan te steken en heerlijk te genieten. Ik snap dat best eigenlijk. Wij hadden geen bbq oid meegenomen, dus we hebben genoten van een soms wat avontuurlijke wandeling :-) Eenmaal weer in de auto zijn we nog naar de kust gereden, want je moet de Oostzee natuurlijk wel gezien hebben en vanaf daar terug naar Täby. In het hotel aangekomen hebben we toch maar even aan de man achter de balie gevraagd hoe laat het eigenlijk was. Ook hier is de tijd verzet namelijk, en we hadden al de hele dag het gevoel dat er iets niet helemaal goed ging. In het hotel bleek dat de tijd op mam's telefoon die we de hele dag aangehouden hadden, een uur te laat aangaf (ze had zelf de tijd verzet, en vervolgens had haar telefoon het zelf ook nog gedaan), dus we hadden nog een uur extra :-). We wilden eigenlijk gaan eten in het hotel, maar het restaurant was dicht op zondag, dus zijn we weer in de auto gestapt en naar Täby centrum gereden en hebben daar heerlijk gegeten. Vanmorgen nog een keer ontbeten in het hotel en daarna heb ik mam en Henk uitgezwaaid en ben naar de uni gegaan. Al met al een goede week en een heerlijk weekend :)

Groetjes uit Stockholm

  • 03 April 2014 - 19:46

    Gerlinde:

    Ha Alie!
    Dat waren weer veel belevenissen! Heb net even een live verslag gehad ;)
    Veel plezier komend weekend!

    X Gerlinde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alie

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 2066
Totaal aantal bezoekers 14554

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2017 - 08 September 2017

Canada 2017

28 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Stage in Stockholm

Landen bezocht: