Lente :) - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Alie Stegerman - WaarBenJij.nu Lente :) - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Alie Stegerman - WaarBenJij.nu

Lente :)

Blijf op de hoogte en volg Alie

16 Maart 2014 | Zweden, Stockholm

Hallo :)

Fok, alweer een week erop zitten in het mooie Stockholm, de tijd vliegt echt voorbij. Het weer was echt prachtig afgelopen week (oké, wel 10 graden kouder dan bij jullie, maar toch) en de lente hangt echt in de lucht, dus daar heb ik afgelopen week tussen stage door een beetje van geprobeerd te genieten. Je kunt wel merken dat het allemaal wat achterloopt vergeleken bij Nederlands, want hier staan de krokussen op springen en komen de narcissen net boven de grond kijken. En wat hier het einde van de winter echt aankondigt, zijn de straatvegers die alle gravel van de straten opvegen, wat ze hier strooien ipv zout. Nu voorspellen ze alleen voor morgen sneeuw... dus weet niet of dat al zo'n goed was om al die gravel alweer op te ruimen, maar dat gaan we morgen wel meemaken.

Afgelopen week, naast van het weer genoten te hebben, ook weer hard met aan het werk geweest op m'n stage. Ik ben maandag eerst maar eens begonnen met het schrijven van een introductie voor mijn onderzoeksvoorstel. Had namelijk zoveel gelezen dat het dan wel fijn is om daar één verhaal van te kunnen maken. En verder afgelopen woensdag met mijn begeleider afgesproken dat ik mij ga bezig houden met het Askö gebied. Dit is een stukje van de Baltische zee waar sinds 1970 metingen aan benthische fauna (kleine beestjes, voornamelijk levend op de bodem) verricht zijn, maar waar eigenlijk nog weinig onderzoek mee gedaan is. Wel is er bekend dat er in de tijd van meten verschillen zijn in de hoeveelheden en soorten, maar er is niet bekend waar deze verschillen door veroorzaakt worden. Al met al, zeer interessante materie waar ik me de komende tijd dus mee bezig ga houden. Komende week ga ik me verdiepen in de data, en m'n voorstel afschrijven! Genoeg te doen dus :)

Natuurlijk kan muziek niet ontbreken in deze blog. Ik ben namelijk afgelopen weekend op repetitieweekend geweest, en kan jullie met trots melden dat ik sinds zaterdagavond officieel lid ben van Kårsdraget :). Na een kleine ontgroening ben ik nu in het bezit van een heus uniform (ook wel Kårsdragsjacka) en kan ik de komende maanden allerlei buttons, medailles en andere meuk verzamelen om mijn jacka mee op te pimpen. Het hele weekend zelf was trouwens zeer geslaagd, met veel gezellige mensen, veel muziek, veel zingen (als ik terugkom ben ik een expert in Zweedse drinkliedjes...) en een enorme drankvoorraad. Nu moeten jullie weten dat ik naar Zweden ben vertrokken met de gedachte dat drank hier heel duur is, en dat ik daarom minder snel naar de kroeg zou gaan om gezellig een biertje te drinken. Nu hebben ze daar bij Kårsdraget wat op gevonden... Ze gaan namelijk iedere zomer op tournee naar Duitsland/Polen/eenandererandomplekwaardrankgoedkoopis, en slaan daar groots in. En dan niet een beetje groot, maar echt heel groot! Menig flatkroeg in Wageningen heeft niet zo'n groots assortiment in sterke dranken... Anyway, het was een heel gezellig weekend en heb een hoop nieuwe mensen leren kennen :-). Heb nu al zin in de mini-tournee naar Göteborg. Volgende keer meer!

Liefs Alie

P.s. Thirza, Martine en Henrieke, succes ;)

WJD: Mijn alter ego bij de Ontzetting een beetje stil uitgevallen is?

  • 20 Maart 2014 - 18:59

    Pietje Schoemaker:

    Dag. Zo nu ben ik toch op de hoogte. Het was dinsdagavond niet allemaal goed door gekomen. De anderen waren nogal luidruchtig....... Veel plezier daar en ik zal Silvia even bellen.
    Groetje van ons allebei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alie

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 14563

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2017 - 08 September 2017

Canada 2017

28 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Stage in Stockholm

Landen bezocht: